7.7.2015

Summer Stories

Helou helou! En tiedä onko täällä enää ketään mutta moi vaan! Blogi on tehnyt hiljaista kuolemaa tässä alkuvuoden ja sekös harmittaa. Tuntuu että nykyään kaikki nettimaailman jutut on siirtyny mobiililaitteisiin, ja kynnys avata tietokone on kasvanu potenssiin kymmenen. Blogien lukulistaa selaillessa tuntuu että kyseessä on suht yleinen ilmiö.

Mutta, mää oon lomalla ja aattelin että nyt jos koskaan on hyvä hetki pistää tää homma taas tulille. Koska näitä juttuja on mukava muistella jälkikäteen. Ja historiallista on myös se, että oon pitkästä aikaa ihan oikeasti lomalla ja mun kalenterissa ei lue seuraavaan kahteen viikkoon oikeastaan mitään.

Ja ton näkösenä oon luumuillu viimeset päivät. Huivi + joku nutturaa etäisesti muistuttava + ekat  toisiinsa sointuvat kamppeet jotka kaapista sattuu käteen. Oon halunnu tommosen jersey-topin jo viime kesästä saakka ja nyt löyty sitten semmonen kirppikseltä hintaan 3€, ja tosta tuli heti ihan lemppari. Ainiin ja en oo myöskään meikannu tai tehny tukkalääkäriä kaipaaville hiuksillekaan mitään. Koska onhan nyt loma. (Kuinkahan monta kertaa jaksan vielä asiasta toitottaa hehheh.)

Loman ekat kaks viikkoa meni taas tutuissa merkeissä (juhannus saaressa mökillä Saimaalla ja sen jälkeiset 10 päivää musiikkileirillä), ja aattelin niistä tehdä ihan oman postauksensa. Mulla on myös aikas kivoja kuvia meidän orkesterin Ruotsin-reissulta, ja ne haluan ehdottomasti saada vielä julkaistua.

Kuulin jotain huhua ilmiöstä nimeltä lomastressi, ja sitä kaikin keinoin välttääkseni päätin etten suunnittele loppulomaa ollenkaan vaan vedän ihan fiiliksen mukaan ja lataan akkuja loppukesän duuniputkea ja tulevaa syksyä varten. Oon siis maannut puistossa lukemassa, käynyt pitkästä aikaa kirjastossa, syönyt jätskiä, pyörinyt kaupungilla ja etenkin kirppiksillä, soitellut bassoa ja ihan vaan hengaillut. Ens viikolla meillä on liput päiväksi Pori Jazzeille (jee!!), aion nähdä kavereita ja ehkä lähdetään vielä saareen jos alkaa kaupunki tai säät tökkimään.

Kesän must-juttuja on kans tietenkin mansikat ja kirsikat. Toimii myös puurossa! Ja kesän ehdoton ykkösjuttu, joka ansaitsee oman mainintansa: lukeminen! Oon ihan täpinöissä kun vuosien jälkeen oon taas löytäny tän rakkaan harrastukseni. Alotin urakkani lukemalla juhannuksena kolme kirjaa, ja siitä asti oon ollu nenä kiinni kirjassa. Olin lapsena tosi innokas lukija, mutta muutama vuosi sitten kyllästyin kun aina kun yritin lukee jotain, sain migreenin. Ja toisekseen lyhyen yliopistourani aikana jouduin lukemaan kirjoja 24/7 ja sain siitä hommasta tarpeekseni. Mutta joo, puoleen vuoteen en oo saanu yhtään migreenikohtausta kun alotin magnesium-kuurin. Nyt onkin sitten ihan eri ääni kellossa, oli pakko ladata puhelimeen myös Book Tracker -sovellus, suosittelen sitä kaikille muillekin kirjatoukille!

Mun piti kertoa kuulumisiani muutenkin, tuntuu jotenkin et nykyään kynnys tämmösen julkisen päiväkirjan kirjottamiseen on vaan noussu vähän suuremmaksi. Tuntuu että oma elämä on sen verran henkilökohtainen juttu, että tulee varottua hirveesti mitä kaikkea julkasee. Esim. Facebookin kans oon nykyään melkolailla foliohattu päässä, ja mietin kyllä tosi tarkkaan mitä sinne laitan, ja tosi harvoin laitan mitään. Instassa oon suht aktiivinen, joten miksei sitten täällä blogin puolellakin.

Mut joo, hyvää kuuluu! Alotan syksyllä musiikkipedagogin opinnot ammattikorkeessa, ja oon asiasta hyvin fiiliksissä. En ois jotenkin koskaan uskonu että musta on tähän kun oon aina pitäny itteäni joka asiassa ihan ookoona. Nyt tuntuu että tuijottaa omaa elämää vähän jostain laatikon ulkopuolelta. Kivojen koulu-uutisten lisäksi suunnitteilla on pari aika päräyttävää reissua tiedossa loppuvuodelle, ja pitkästä aikaa pääsen ihan Suomen rajojen ulkopuolellekin. Mut siitä lisää myöhemmin :)

Tässä vielä kuva musta kun olin viimeks lomalla. Hehheh joo.

2 kommenttia :