29.1.2014

Puiset plugit, yes or no?

Oon tässä jo pidemmän aikaa pohtinut, pitäiskö mun hommata puiset plugit. Nää on nimittäin alkanu näyttään mun silmään aika kivalta, kun ennen ajattelin että ei koskaan. Viimeinen niitti tuli toissapäivänä, kun laitoin pitkästä aikaa kirurginteräksiset tunnelit korviin ja korvat huutaa hoosiannaa edelleen. Oli pakko siirtyä takaisin iänikuisiin silikonisiin timanttitunneleihin, joihin oon todella kyllästynyt. Pitäis vaan luottaa titaanin voimaan, sama ongelma oli aikoinaan snakebitesien kans. 

Joten: ei kirurginteräksisiä, ei missään nimessä akryylisiä (haisee), eikä lemppareitani ohuita silikonisia koska ne ei pysy korvissa. Eli vaihtoehtoina mulla on nyt sit puiset, titaaniset ja paksummat silikoniset, jotka on mun mielestä vähän tyhmännäköiset, paitsi jos niitä jostain löytäis ei-niin-ohuena versiona kuin noi Crazy-factoryn.

Googlettelin sitten hieman, ja tommosia puisia juttuja onnistuin löytään. Mulla ei ole mitään hajua, mitä puuta plugien pitäisi olla, joten kaipaisin teiltä hieman apua. Mitä puuta olevat on teidän mielestä ollut parhaita? Törmäsin ainakin saba wood ja sono wood -termeihin, mut en tiedä niistä sen enempää.

Kokosin sitten tommosen kollaasin lemppareistani. Taas tuli aivan hirveä kollaasi, en tiedä miten epäonnistun näissä nykyään tälleen. Terveisin vihaan fontteja ja taustojen metsästystä/tekemistä.

UK Custom Plugs:lla on aivan järjettömän ihania plugeja, harmi vaan että puisten kohdalla valikoima on aika köyhä. Noi pöllöt oli ainoat sinnepäin, mut esim. noi Ebayn pöllöt vie kyllä mun mielestä voiton. Ikuisuuslempparini Crazy-factory.com ei vakuuttanut puisten kohdalla sekään. Mielelläni ottaisin tommoset punaruskeat tunnelit, mutta Factorylla oli vaan tummia. Kuvavalikoima ei sekään ollut kummoinen, monta ihankivaa löytyy joo, mut mitään superihanuuksia ei löytynyt ja suurin osa meni sinne vähän liian hippi -osastolle. En myöskään halua korviini plugeja kirkon kuvalla, jossa on sydän. Wth?

Myöskään Ebay ei vakuuttanut tällä kertaa. Hinnat jäi Ebay-tasolla todella korkealle, jenkkikoot aiheutti ärsytystä (mikä koko on 11/16"?!, eikö näitä vois ilmoittaa jotenkin selkeämmin vaikka tuumissa ollaankin), laatu oli aika heikko monien osalta ja mitään tosisuperjeejee-plugeja ei E-satamastakaan löytynyt. Noi ruskeat tunnelit tais olla mun metsästyksen parasta antia, samoin noi Ebayn pöllöt. Mut jotenkin ajaudun aina mielummin tunneleihin kuin plugeihin.

Mun korvat on siis 18mm, joka asettaa omat haasteensa plugien löytymiselle. Kaikki mallit ei enää tän kokosissa pysy, joissakin hinta on älytön, tai jotkut mallit painaa korvissa liikaa. 

Kaipaisin teiltä vinkkejä ja käyttökokemuksia: mistä ootte löytäneet parhaat puiset plugit ja mitä hyviä ja huonoja puolia näissä puisissa materiaaleissa on? Esim. haiseeko, pysyykö korvissa, onko vaikea laittaa jne. Oon ikuisesti kiitollinen jos jaksatte jelpata mua tässä asiassa, oon ihan hukassa näitten kans, enkä viittis ihan summanmutikassa hukata rahojani plugeihin.

5 kommenttia :

  1. KYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ! Ihan oikeasti ei ole mitään parempaa ku puiset möllykät korvissa! Ne on kevyet, ei haise, pysyy ehjänä ja näyttää kivalta. Mää käsittelen omani aina parafiiniöljyllä niin pysyy parempana. Ja Paula, ne hengittää!

    Just lauantaina tilasin itelleni crazy factoryltä lisää plugeja ja yhet puiset nappasin kans taas ostoskoriin. Kerran oon ostanu Oulusta tuosta romeosta & juliasta, ja en tiedä mitä puuta ne oli koska tiputin ne kerran lattialle ja toinen halkesi.. Harmi etten muista mitä puuta ne oli!

    Mut kaikki mitä oon tilannu crazy factoryltä niin oon ollu tosi tyytyväinen! :) Mulle nää sopii ainaki ihan ehottomasti parhaiten, eikä ärsytä korviakaan ihan ollenkaan. Ja ihan samanlain saan ainakin itte laitettua ku kaikki muutkin plugit, ja pysyy korvissa huomattavasti paremmin, ku esim just ne munkin lempparit ohuet silikoniset! Mullahan on nykyään 20mm, ja löytyy kyllä silti tosi hyvin!

    Tuliko selväksi että oon niin YES YES YES näitten puolesta? :D En ees keksi mitään huonoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti :D <3 Miks mää en muista ikinä nähneeni sulla puisia :0 vai ollaanko me nähty viimeks liian kauan sitten?? (ollaan) millaset versiot sulla on? :) mää oon alkanu kallistuun niitten tunneleitten puolelle, mutta crazy-factorylla ei oo vaaleenruskeita :( ai sää oot taas venyttäny :D mää aina lupaan ittelleni että ei enää ja sitte kuitenki retkahdan jossai vaiheessa :D miksei niitä silikonisia vois saada pikkusen vahvempana mutta ohuella reunalla, ärsyttää ku ne menee aina ryttyyn :(

      Poista
    2. Mää vaihtelen aika tiheään, tällähetkelläkään ei oo puiset korvissa ja oikea reikä rupeaa niitä jo vähän huuteleen.. Pitäis vaan tosiaan käsitellä ne sillä öljyllä ennenku heittää korviin takasin!

      Mulla on varmaan jotkut kymmenet, tunneleita ja plugeja! Plugeja suosin vähän enemmän, tai mun mielestä ne näyttää puisina kivemmiltä, ja vaikka reikää onki sen 20mm verran niin tunnelit saa ne näyttään joltain 6mm pienemmiltä.. Tuntuu ainakin :D Ja kakskybäset mulla on ollu jo varmaan kaks vuotta! Mieti nyt, meiän pitäis ihan oikiasti nähä!! Tässä mää kyllä nyt aion pysyä, muuten menee korvan muoto höpöksi.

      Mietippä sitäki, jos joku keksis ja tekis semmoset puiset ohuet tunnelit! En varmaan muita pitäiskään.

      Poista
    3. Okei hyvä tietää toi öljyjuttu :) Joo niinpä ei olla nähty miljoonaan vuoteen!! :( Mää niin tartten ne ohuet puiset tunnelit! Vois laittaa Crazy-factorylle ehdotuksen ja samalla et ne ohuet silikoniset ois pikkusen paksumpia :)

      Poista
  2. Siis niinkuin edellä mainittiin niin puuplugit on mahtavia MUTTA kannattaa kerral tilata eripuuta olevia plugeja. Itellä yks puu aiheutti allergisen reaktion, eli korva paisu ja kutisi ja mäti. Toiset puut taas ei yhtään mitään. Eli piä tääki mielessä :)

    VastaaPoista